Pagina's

woensdag 22 mei 2013

Ik krijg Invisaling !


Jaren geleden kwam ik bij de orthodontist met een overbeet van 10 millimeter  na 4 jaar beugels stonden mijn tanden kaars recht en dit gaf mij zo veel meer zelfvertrouwen ! Ik haatte mijn gebit en het hebben van rechten tanden was echt een droom die uit kwam, nu 3 jaar later zijn mijn tanden alweer 5 millimeter naar voren geschoven en dit maakt mijn overbeet alweer bijna net zo erg als waar ik begon. De afgelopen maanden ben ik geobsedeerd geweest met mijn gebit, het feit dat al het geld en tijd dat ik in mijn tanden heb gestopt voor niets is geweest vind ik echt verschrikkelijk en dit heeft mij tot de beslissing gebracht dat het toch weer tijd wordt voor een beugel.

Ik ben nu 19 jaar en rond lopen met een mond vol met ijzer is voor mij nou eenmaal geen optie meer, daarom besloot ik de keuze te maken voor Invisaling. Invisaling is een beugel die minder zichtbaar is dan een normale blokjes beugel, het is namelijk een doorzichtig bitje wat je over je tanden schuift en dit zorgt net als alle andere beugels dat je tanden in de gewenste stand worden gebracht. 


(zo ziet de beugel eruit !)

Een paar weken terug had ik mijn eerste afspraak, de Orthodontist keek of Invisaling een mogelijkheid voor mijn was en ik liet foto's maken, gelukkig kreeg ik te horen dat Invisaling erg goed mogelijk was voor mijn gebit en dat ik niet langer dan een jaar met de beugel zal moeten rond lopen. YAY dacht ik tot dat ik de voorlopige offerte voor mijn neus geschoven kreeg, jeetje wat een geld (je bent voor een invisaling beugel rond de 3500 euro kwijt...) en omdat ik ouder ben dan 18 krijg ik amper iets vergoed. Toch heb ik besloten het te doen, het klinkt misschien bizar dat ik bereid ben zoveel geld uit te geven aan mijn gebit, maar dit is een keuze die ik heb gemaakt en ik vind een mooi gebit 1 van de belangrijkste dingen aan mijn gezicht.

Morgen ga ik weer langs, er worden dan afdrukken gemaakt en deze worden naar Amerika gestuurd waar de beugel wordt gemaakt. Helaas betekent dit wel dat ik mijn beugel pas over 8 weken kan gaan dragen.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik mijn Invisaling eindelijk heb ! Zouden jullie het leuk vinden om updates te lezen over mijn ervaring met Invisaling en zijn er nog meiden die al een Invisaling beugel dragen of van plan zijn om er 1 te nemen ? 

1 opmerking:

  1. Hallo,

    Ik wil zelf ook z, n beugel hebben maar bij welke verzekering. M zit u ? En kan het eventueel ook vergoed worden ?

    Hoor graag van u terug

    Groetjes Sherillyn

    BeantwoordenVerwijderen