Pagina's

zaterdag 18 mei 2013

What's on my iphone


Vandaag leek het me leuk om eens wat anders te doen, sinds ik ben begonnen met mijn blog heb ik alleen nog maar artikelen over beauty geplaatst en daarom ga ik vandaag wat anders doen ! Iets wat ik zelf super leuk vind om van andere te zien is de what's on my iphone tag en daarom ga ik vandaag laten zien wat ik allemaal voor apps op mijn iphone heb !


Op mijn begin scherm staan eigenlijk alle apps die standaard bij mijn iphone zijn geleverd. Eigenlijk niks bijzonders en al deze apps gebruik ik wel eens. Onderaan mijn scherm heb ik de 3 apps die ik het meest gebruik en waar ik gewoon niet zonder kan, dit zijn de apps waar ik verslaafd aan ben en waar ik al heel wat uren mee heb door gebracht. Dit zijn namelijk mijn meest gebruikte Social media apps, waar ik veder niet veel over uit ga leggen want natuurlijk kennen jullie deze apps wel, namelijk Facebook, Whatsapp en Instagram.

Als ik ergens een hekel aan heb is het chaos in mijn telefoon, daarom zitten bijna al mijn apps in mapjes. De enige 2 apps die op dit scherm niet in mapsje zitten zijn de AD.nl en Wunderlist app, dit omdat dit toch wel apps zijn die ik veel gebruik en waar ik makkelijk bij kan. AD kennen jullie allemaal vast wel, ik vind belangrijk en interessant om altijd op de hoogte te zijn van het laatste nieuws en dit is dan ook een app waar ik vaak naar kijk. Wuderlist is een simpele lijstjes maak app.

De eerste map op dit scherm bevat een groot deel van mijn social media apps. In deze map zitten apps die ik veel gebruik maar ook apps die ik eigenlijk nooit of amper gebruik. De eerste app is blogger en eerlijk gezegt vind ik deze app een beetje overbodig, ik vind het jammer dat je met deze app eigenlijk niet meer kan doen dan je blog te bekijken en een bericht te plaatsen (wat ik toch al nooit doe via mijn telefoon.) Snapchat is een app waar je voor een paar seconde foto's naar je vrienden kunt sturen en daarna wordt de foto automatisch verwijdert, ik vind deze app zelf wel heel erg leuk doordat je een foto maar kort zien en vaak nog niet eens tot je door gedrongen is wat je ziet is een foto van bijvoorbeeld een gek gezicht alleen nog maar grappiger. De playstation app gebruik ik af en toe om te kijken we er online zijn op de Playstation 3 en jullie weten natuurlijk allemaal waar de Twitter app voor is. Gister heb ik Path gedownload ik heb hier nog niet echt veel mee gedaan maar aangezien iedereen het er over heeft moest ik het ook hebben. Dit is een app waar als je sociale netwerken samen komen, zo hoef je niet steeds al je apps af maar kan je alles op Path bekijken. De youtube app gebruik ik ook niet heel veel, ik upload zelf nooit video's en ik kijk liever ook geen filmpjes via mijn iphone. Facebook messenger gebruik ik regelmatig en vind ik erg handig en Vine een app waar je korte filmpjes mee kan maken heb ik eigenlijk nog nooit gebruik.

In het tweede mapje heb ik al mijn fotografie apps, al deze apps gebruik ik regelmatig om mijn foto's mee te bewerken. De eerste app is over, een app die ik pas heb ontdekt maar helemaal gek op ben. Met deze app kan je namelijk tekst over je foto's zetten en dit gebruik ik heel veel voor mijn blog. De tweede app is picframe nog zo'n app die jullie vast allemaal wel kennen. Met deze app kan je die leuke foto collages maken. PicFx is een app met heel veel verschillende foto filters maar eerlijk gezegd gebruik ik dit niet heel veel, ik vind de filters die de app te bieden heeft niet heel erg interessant. Als laatste heb ik Bokehful en hiermee kan je van die leuke licht effecten over je foto's zetten.

In de volgende mapp zitten al mijn muziek apps. Laat ik maar beginnen met zeggen dat ik de eerste 3 apps (Dictafoon,Podcast en itunes) in de 2 jaar dat ik deze telefoon heb nog nooit heb gebruikt. De app die ik wel dagelijks gebruik is de muziek app, hierop heb ik al mijn muziek staan en hier kan ik ook echt niet zonder. De volgende app is Shazam deze gebruik ik ook niet heel veel maar het is altijd handig als je ergens bent en je hoort een liedje wat je leuk vind maar de naam niet van kent Shazam er even bij kan pakken die het liedje gelijk voor je opzoekt en opslaat. Soundcloud gebruik ik eigenlijk alleen wanneer ik een liedje wil beluisteren wat ik niet op mijn iphone heb staan, dan zoek ik het even snel op op Soundcloud.

De volgende map bevat al mijn reis apps. De 9292 app is voor mij erg handig omdat ik dagelijks met de tram ga en zo altijd even de tijden op kan zoeken (al heb ik het idee dat ze vaak niet kloppen). Ik ga niet zo heel vaak met de trein maar wanneer ik met de trein ga ik het natuurlijk altijd handig om even de tijden en het spoor op te zoeken via je telefoon. Nog 3 standaard apps die ik nooit gebruik zijn de passbook, kaarten en kompas apps, ik heb ze alle drie gewoon nog nooit nodig gehad. De laatste app heb ik pas ontdekt en die vind ik eigenlijk toch wel super leuk. Deze app heet moves en houd je stappen, locaties en vervoer bij wanneer je telefoon in je broekzak of tas hebt zitten.

In het laatste mapje heb ik alle apps waarvan ik niet echt wist waar ik ze anders kwijt moest, daarom ook de naam ''overig''. Ing bankieren check ik dagelijks even mee hoeveel geld ik te besteden heb (valt altijd tegen). De kakhiel app is mijn favorieten leuke plaatjes app, helaas komen er niet zo heel vaak nieuwe plaatjes op maar de droge humor in deze app is gewoon geniaal. Books heb ik 1 keer gebruikt om 50 tinten mee te lezen maar lezen vanaf een iphone is toch niet echt mijn ding en krijg er vaak ook na een tijd hoofdpijn van. De duo app gebruik ik om de dagen af te tellen tot ik eindelijk mijn stufi weer krijg en van de wallpaperHD app haal ik al mijn iphone background. De laatste app alweer is de pil reminder, zonder deze app zal ik mijn pil waarschijnlijk elke dag vergeten.

Dit waren alweer al de apps die ik op mijn iphone heb staan, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen !


1 opmerking:

  1. Haha nu heb k ook een paar leuke apps van je overgenomen!
    Handmade,
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen